Kategorijas

Pēdējie komentāri

Ziņas  -   Amortizatori kā elektroenerģijas ieguves avots
Good info.Lucky me I found your website who can wr...
Ziņas  -   OSCar eO PIRMAIS auto ar elektromotoru kas sasniedza Dakāras finišu
It's wonderful that you are getting ideas from Cus...
Ziņas  -   Amortizatori kā elektroenerģijas ieguves avots
If you wish for to improve your knowledge just kee...
Ziņas  -   BMW Concep i3 un BMW Concep i8
http://hstecsol.com/seo.html
Ziņas  -   Tehniskais ģenerālsponsors – Winston Battery
Hello, would you mind letting me know which web ho...



Tagu mākonis

Kalendārs

Oktobris 2017

Gadu atpakaļGadu uz priekšu
POTCPSSv
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Jaunumu par šo periodu nav

Banner

eco_baner_latvija

Top 5 kas ir jāzin visiem

Fakti

---- 2010.gadā Latvijā nav reģistrēts vel neviens elektromobilis.

---- 2010.gadā Latvijā reģistrēti 800 hibrīdauto.

OSCar eO aizsāk elektrisko rallijreidu auto ēru

Izvietoja: enders Izvietots: 10 maijā 2011 21:21 Kategorija: OSCar Skatījumu: 455

oscar eO elektromobilis

Latvijā būvēts rallijreidu automobilis ar elektrisku piedziņu kļūs par pirmo šāda tipa auto pasaulē.


Šo tehnisko izaicinājumu uzņēmies OSC vadītājs, autosportists, izgudrotājs un inženieris Andris Dambis. Izmantojot jaunākos tehniskos sasniegumus elektroautomobiļu jomā, A. Dambja vadībā Ogrē tiek būvēts pilnvērtīgs sacīkšu auto maratoniem, kura riteņus griezīs tikai un vienīgi elektriskā strāva. A. Dambis: „Ar elektromobiļiem cilvēki jau startē dažādās sacīkstēs, taču tādā rallijreidā kā Dakara to vēl nav uzdrošinājies neviens. Mēs būsim pirmie.” OSCar eO projekta mērķis ir ne vairāk, ne mazāk kā planētas grūtākās izturības sacīkstes Dakara 2012, kurā nolemts piedalīties, aizbraukt līdz galam un – uzvarēt. „Tas izklausās pārdroši, taču mēs patiešām mērķējam uz sava veida uzvaru klasē automobiļiem ar alternatīva tipa piedziņu,” precizē projekta iniciators un vairākkārtējs Dakaras dalībnieks Māris Saukāns.


Vispusīgs Dakaras rīkotāju atbalsts
OSCar eO startēs īpašā automobiļu klasē, kas sacīkšu tehniskajos noteikumos ieviesta jau pirms vairākiem gadiem, taču Dakarā to vēl neviens nav izmantojis. Viesojoties pie Dakaras organizatora, franču kompānijas A.S.O, Latvijas rallijreidu komanda jeb „Team Latvia” saņēmusi entuziasma pilnu uzņemšanu. OSCar eO projektam apsolīts visa veida atbalsts, jo rallijreidu rīkotāji pēc pārrunām ar A. Dambi un M. Saukānu ātri saprata, ka šis projekts paver jaunas inženiertehniskās un sportiskās iespējas, kam ir plašas perspektīvas arī no vides aizsardzības viedokļa.

Tehniskais ģenerālsponsors – Winston Battery
Viena no galvenajām OSCar eO sastāvdaļām, bez šaubām, ir akumulatori. Tos ekskluzīvi šim projektam piegādās Ķīnas Tautas republikas kompānija „Winston Battery”. „Tas ir viens no vadošajiem elektromobiļu akumulatoru ražotājiem pasaulē,” apgalvo A. Dambis, „un labākus akumulatorus par „Winston Battery” mēs savam eO nevaram iedomāties.”
Izmantojot divus jaudīgus neodīma magnētu elektromotorus ar kopējo jaudu 180 kW, OSCar eO spēs attīstīt ātrumu 140 km/h. Tas nav daudz, taču šoreiz uzdevums nebūt nav sacensties ar autorūpnīcu vai privātajām komandām, kas cenšas iekļūt vadošajā desmitniekā. „Turklāt īslaicīgi, uz aptuveni 45 sekundēm OSCar eO motori spēs attīstīt jaudu līdz pat 315 kW. Tas nepieciešams, lai, piemēram, pārvarētu īpaši augstas kāpas, kādu Atakamas tuksneša rajonā Čīlē ir ne mazums,” paskaidro Andris Dambis.

Degviela – tikai elektrības ražošanai


Pēc konstruktora aprēķiniem ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem OSCar eO grūtākajos Dakaras apstākļos spēs veikt 150 kilometrus, bet pa labu ceļu – vismaz 300. Tā kā Dakaras ātrumposmi parasti ir vairākas reizes garāki, turklāt izvietoti grūti pārvaramā apvidū, automašīna tiks aprīkota ar papildus ģeneratoru, ko darbinās neliels benzīna dzinējs. A. Dambis ir visu aprēķinājis: „Bez tā mēs nevaram iztikt, citādi jāved līdzi vēl viens akumulatoru komplekts, bet visa automašīna jau tāpat būs burtiski piebāzta ar tiem. Mēs paši arī sēdēsim uz akumulatoriem, jo daļa atradīsies tieši zem kabīnes. Tāpēc esam
izvēlējušies Nissan dzinēju, kas pārbaudīts arī sacīkšu režīmā, un saražos elektromotoriem nepieciešamo strāvu.” Benzīna dzinēja darbināšanai OSCar eO tiks aprīkots ar 200 l degvielas tvertni. „Taču piedziņa būs 100% elektriska,” uzsver eO autors, „benzīna motors pat neatradīsies priekšā, bet gan aizmugurē un būs savienots tikai un vienīgi ar elektroģeneratoru.” Lai veiktu elektroiekārtas praktiskos izmēģinājumus, 3 mēnešos tiks pabeigts testa automobilis, izmantojot pikapu Nissan Navara. Savukārt Nissan dzinēju OSCar eO ģeneratora darbināšanai palīdzēs sagādāt Nissan oficiālais dīleris Latvijā „Skandi Motors”.

Amortizatori kā elektroenerģijas ieguves avots: projekta partneris Donerre-Amortisseur


Firmu DONERRE 1994.gadā izveidoja Pjērs Defrēns (Pierre de Frenne) pēc 20 gadus ilgas darbošanās sacensību automašīnu piekaru izstrādes jomā. Firma turpina darbu pie dažādiem jaunievedumiem un tās īpašumā šobrīd ir aptuveni 10 patentu, kas nodrošina neapšaubāmu atzinību daudzās sacensību disciplīnās. Iesaistoties šajā daudzsološajā OSCar eO projektā, firma Donerre vēlas piedāvāt efektīvu risinājumu elektroenerģijas ražošanai, izmantojot amortizatoru oscilējošo kustību ar mērķi iegūt alternatīvu enerģijas avotu akumulatoru lādēšanai.

Rallijs – maratons „Dakar 2012” notiks no 1. līdz 15. janvārim Argentīnas, Čīles un pirmo reizi arī Peru teritorijā. Dalībniekiem būs jāveic vairāk kā 9000 km pa ļoti sarežģītu apvidu. Latvijas rallijreidu komanda plāno startēt ar OSCar eO, atbalsta automašīnu OSCar O3, kā arī tehniskās palīdzības smago automobili.

 

Avots:http://www.laf.lv


Tegi: Andris Dambis, elektromobili „OSCar eO”

Komentāru nav... Jūs varat izdarīt to pirmais!
Komentāra pievienošana
Jūsu vārds:
E-mail:
Komentārs:
Priekšskatīšana Palielināt lauku Samazināt lauku
Pusbiezs (Ctrl+B) Kursīvs (Ctrl+I) Pasvītrots (Ctrl+U) Nosvītrots (Ctrl+Shift+S) Pa kreisi (Ctrl+Shift+L) Centrā (Ctrl+Shift+M) Pa labi (Ctrl+Shift+R) Pa abām malām (Ctrl+Shift+J) Horizontāla līnija (Ctrl+H) Atsauces ievietošana (Ctrl+L) E-pasta ievietošana (Ctrl+E) Attēla ievietošana (Ctrl+Shift+I) Markēts saraksts Numurēts saraksts Saraksta rinda Preču zīme Kopiraits Reģistrēts Šrifts Tab Bez BB kodiem
Aizsardība pret botiem:
Kods no attēla:
Eco Auto
Powered by CMS Eleanor © 2017
Lapa ģenerēta 0.044 sekundi(es). Izmantots pieprasījumu: 20. GZIP ieslēgts.
© Copyright