Kategorijas

Pēdējie komentāri

Ziņas  -   Amortizatori kā elektroenerģijas ieguves avots
Good info.Lucky me I found your website who can wr...
Ziņas  -   OSCar eO PIRMAIS auto ar elektromotoru kas sasniedza Dakāras finišu
It's wonderful that you are getting ideas from Cus...
Ziņas  -   Amortizatori kā elektroenerģijas ieguves avots
If you wish for to improve your knowledge just kee...
Ziņas  -   BMW Concep i3 un BMW Concep i8
http://hstecsol.com/seo.html
Ziņas  -   Tehniskais ģenerālsponsors – Winston Battery
Hello, would you mind letting me know which web ho...



Tagu mākonis

Kalendārs

Oktobris 2017

Gadu atpakaļGadu uz priekšu
POTCPSSv
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Jaunumu par šo periodu nav

Banner

eco_baner_latvija

Top 5 kas ir jāzin visiem

Fakti

---- 2010.gadā Latvijā nav reģistrēts vel neviens elektromobilis.

---- 2010.gadā Latvijā reģistrēti 800 hibrīdauto.

Kā pareizi braukt ar hibrīdauto?

Izvietoja: Hids Izvietots: 11 oktobrī 2011 18:18 Kategorija: Hibrīdauto Skatījumu: 907

ka braukt ar hibridauto

 

Hybrid Synergy Drive – komandas brauciens! Viens no uzskatāmākajiem veidiem, kā attēlot divu dzinēju sadarbību. Toyota hibrīdauto ir klasiskais divu braucēju velosipēds, un katrs no tā braucējiem ir salīdzināms ar savu dzinēju – elektrisko un iekšdedzes. Ir brīži, kad “minas” tikai viens, ir posmi, kuros “vaiga sviedros” pedāļus griež abi. Protams, laiku pa laikam darbojas arī viena no galvenajām šādu sistēmu priekšrocībām – bremzēšanas laikā izdalītās enerģijas uztveršana un uzkrāšana jeb rekuperācija.

 

Automašīnas ar kombinēto spēka iekārtu, piemēram, Toyota Prius vai jaunais Auris HSD nodrošina ievērojamu degvielas ekonomiju, salīdzinot ar vienāda lieluma un jaudas benzīna automašīnām. Tomēr hibrīdauto īpašnieki ne vienmēr pilnībā prot izmantot savu tehniski augstvērtīgo spēkratu priekšrocības, ko sniedz divi dzinēji vienā automašīnā.

 

Hibrīdauto daudzējādā ziņā ir tāds pats automobilis ar iekšdedzes dzinēju kā pārējie. Šī iemesla dēļ ekonomiskas braukšanas pamatprincipi gandrīz neatšķiras, taču daži paņēmieni, kas izriet no hibrīdauto uzbūves īpatnībām, ir radikāli atšķirīgi. Piemēram, plūdena braukšana, izvairoties no strauja paātrinājuma un tādas pašas bremzēšanas, nodrošinās zemāku degvielas patēriņu pie jebkura auto stūres, vai tā būtu smagsvara Toyota Tundra vai eksperimentāls auto uz saules baterijām. Vienlaikus hibrīdauto ir daudz jutīgāki pret papildu ierīču, piemēram, gaisa kondicionētāja, lietošanu, jo katrs no automašīnā esošajiem elektroenerģijas patērētājiem samazina tās pieejamību hibrīdiekārtas elektromotora vajadzībām.

 

Regulāras apkopes


Sāksim ar pašu vienkāršāko – automobiļa tehnisko stāvokli. Hibrīdautomašīna ir sarežģīts mehānisms, tāpēc tam jābūt priekšzīmīgā tehniskā stāvokli. To nodrošina ne tikai saudzīga attieksme pret auto, bet arī regulāras tehniskas apkopes autorizētā servisā. Paturēsim prātā, ka puse no motora joprojām ir benzīna dzinējs, kam nepieciešama regulāra eļļas un filtru maiņa, kā arī pārbaude. Pat vecs dzeses šķidrums var nemanāmi saīsināt nobraukumu, un īpašnieks nekādi nesapratīs, kas notiek.

Riepas un kondicionētājs


Ikviens automobilis stiprā salā patērē vairāk degvielas un ikviens autovadītājs kaut ar nelielu pieredzi zina riepu spiediena mantru: par mīkstu – vairāk ēdīs, par cietu – slikti stāvēs uz ceļa. Hibrīdautomobiļi parasti aprīkoti ar speciālām, zemas rites pretestības riepām, un parasti ir daudz jutīgāki pret nepareizu spiedienu riepās. Precīzāk – to vidējā degvielas patēriņa sniegums ātrāk reaģē uz ikdienišķiem sīkumiem auto ekspluatācijā. Tāpēc ieteikto spiediena pārbaudi reizi divās nedēļās hibrīdam rekomendējams samazināt divkārt. Pavisam pareizi būtu pārbaudīt riepu spiedienu pirmdien no rīta pēc nedēļas nogales braucieniem, kā arī pirms garāka ceļa. Hibrīdautomašīnas nemīl lieku svaru, tāpēc vēlams piekasīgi revidēt bagāžnieka saturu, un vairākos eksperimentos uzskatāmi pierādīts, ka gaisa kondicionētājs vidējās degvielas patēriņa rādījumu ietekmē ievērojami spēcīgāk nekā parastā benzīna vai dīzeļautomašīnā.

 

Olas čaumalas princips


Maksimāli efektīvai kustībai ar hibrīdauto izmantojami divi atšķirīgi braukšanas stili, kurus izvēlas atkarībā no situācijas. Pirmais ir tā sauktais „olas čaumalas” princips. Vadītājs iztēlojas, ka starp viņa kurpes zoli un gāzes pedāli novietota ola, un pedālis jāspiež tā, lai čaumalu nesaspiestu. Šis paņēmiens nodrošina visilgāko kustību ar 100% elektrovilkmi, ko nelielā attālumā spēj visi „hibrīdi”, kā arī maksimālu degvielas ekonomiju, ieslēdzoties benzīna dzinējam. Turpretim, ja akumulators ir tukšs, un EV režīms nav izmantojams, vai arī jāiekļaujas blīvā satiksmē, hibrīdauto gāzes pedālis jāspiež strauji.

 

Gāzi grīdā


Šāds ieteikums skan dīvaini, taču ne hibrīdauto gadījumā. Toyota Prius benzīna dzinējs darbojas pēc t.s. Atkinsona cikla. Neiedziļinoties tehniskās niansēs, tas ir parasts četrtaktu motors ar pagarinātu ieplūdes takti, kas galarezultātā ļauj efektīvāk izmantot degmaisījuma enerģiju. Lai gan Atkinsona cikla dzinējs ir efektīvāks par parasto, tam piemīt arī kāds trūkums – samazināta īpatnējā jauda, kamdēļ šāds dzinējs sasniedz maksimālu efektivitāti pie salīdzinoši augstiem apgriezieniem. Tādēļ, lai iekļautos ātrgaitas ceļa plūsmā, hibrīdauto gāzes pedālis jāspiež strauji (tas gan nenozīmē „gāzi grīdā un gaidām”!), un pat vēlams ieslēgt Power režīmu. Protams, vecos principus – ieturēt distanci un prognozēt darbības atkarībā no situācijas uz ceļa, neviens nav atcēlis. Jo vairāk ripināmies, jo vairāk enerģijas nonāks hibrīdiekārtas akumulatorā, savukārt pareizi „notēmēta” sarkanās gaismas fāze ļaus plaši izpausties start&stop sistēmai.

 

Divējas bremzes


Visbeidzot, ar hibrīdauto jāprot arī pareizi bremzēt. Šīs automašīnas apgādātas ar bremžu enerģijas rekuperācijas sistēmu, kas daļu bremzēšanas procesā izdalījušos „kaloriju” spēj pārvērst elektrībā un uzkrāt akumulatorā. Tāpēc ja pēc veca ieraduma bremzēsiet pēdējā brīdī, pie darba uzreiz ķersies mehāniskās bremzes, bet rekuperācijas fāze tiks izlaista. Taču ieteicams sākt bremzēt laikus un pedāli spiest plūdeni, pēc iespējas pagarinot rekuperācijas periodu. No malas tas viss izklausās pēc ekorallija, taču pieredze rāda, ka taupīšanas paņēmieni ātri vien kļūst par hibrīdauto vadītāju aizraušanos un pat savstarpēju sacensību. Ražotājs šo sacensību stimulē, iebūvējot automašīnās datorus, kas zīmē grafikus un būvē uzkrātās enerģijas „klucīšus”. Animācija mašīnas panelī soli pa solim maina braukšanas stilu, tāpēc hibrīdauto piloti lielās ne jau ar to, kā un kuru šorīt no rīta „izcirtuši” pie luksofora, bet kuram ceļā no mājas līdz darbam izdevies izaudzēt vairāk kilovatu klucīšu vai virtuālo kociņu.

 

Avots:http://www.amserv.lv


Tegi: hibridauto, Hibrīdauto, hibrīdauto, HSD, TOYOTA, Toyota, videi draudzīgs automobilis

Komentāru nav... Jūs varat izdarīt to pirmais!
Komentāra pievienošana
Jūsu vārds:
E-mail:
Komentārs:
Priekšskatīšana Palielināt lauku Samazināt lauku
Pusbiezs (Ctrl+B) Kursīvs (Ctrl+I) Pasvītrots (Ctrl+U) Nosvītrots (Ctrl+Shift+S) Pa kreisi (Ctrl+Shift+L) Centrā (Ctrl+Shift+M) Pa labi (Ctrl+Shift+R) Pa abām malām (Ctrl+Shift+J) Horizontāla līnija (Ctrl+H) Atsauces ievietošana (Ctrl+L) E-pasta ievietošana (Ctrl+E) Attēla ievietošana (Ctrl+Shift+I) Markēts saraksts Numurēts saraksts Saraksta rinda Preču zīme Kopiraits Reģistrēts Šrifts Tab Bez BB kodiem
Aizsardība pret botiem:
Kods no attēla:
Eco Auto
Powered by CMS Eleanor © 2017
Lapa ģenerēta 0.049 sekundi(es). Izmantots pieprasījumu: 20. GZIP ieslēgts.
© Copyright