Kategorijas

Pēdējie komentāri

Ziņas  -   Amortizatori kā elektroenerģijas ieguves avots
Good info.Lucky me I found your website who can wr...
Ziņas  -   OSCar eO PIRMAIS auto ar elektromotoru kas sasniedza Dakāras finišu
It's wonderful that you are getting ideas from Cus...
Ziņas  -   Amortizatori kā elektroenerģijas ieguves avots
If you wish for to improve your knowledge just kee...
Ziņas  -   BMW Concep i3 un BMW Concep i8
http://hstecsol.com/seo.html
Ziņas  -   Tehniskais ģenerālsponsors – Winston Battery
Hello, would you mind letting me know which web ho...



Tagu mākonis

Kalendārs

Oktobris 2017

Gadu atpakaļGadu uz priekšu
POTCPSSv
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Jaunumu par šo periodu nav

Banner

eco_baner_latvija

Top 5 kas ir jāzin visiem

Fakti

---- 2010.gadā Latvijā nav reģistrēts vel neviens elektromobilis.

---- 2010.gadā Latvijā reģistrēti 800 hibrīdauto.

Elektromobilju attīstībā Igaunija iekabina visai Eiropai

Izvietoja: enders Izvietots: 26 augustā 2011 13:13 Kategorija: Videi draudzīga transporta attīstība Pasaulē Skatījumu: 370

videi draudzigs auto..Ir dzirdēti dažādi viedokļi par Igaunijas elektromobiļu ieviešanas lietderīgumu, tomēr, ņemot vērā „peak oil” faktoru, manuprāt, tas ir saprātīgs solis valstij, kas naftas produktus pilnībā importē... 2008.gadā savā rakstā „Ar naftu ir cauri” Jānis Brizga aprakstīja naftas ēras tuvā noslēguma iespējamos scenārijus. Arī citu valstu zinātnieki izstrādājuši prognozes par naftas krājumu perspektīvu un ieviesuši terminu „peak oil” – brīdis, pēc kura pieejamais naftas ieguves kopējais plūsmas ātrums (bareli/dienā) samazināsies. Naftas kopējie krājumi tik drīz nebeigsies, savukārt atradnes, kas nodrošina pašreizējam pasaules patēriņam atbilstošu naftas ieguves plūsmas ātrumu, strauji iet mazumā. Naftas ņemšana no netradicionālām ieguves vietām, piem., no darvas smiltīm, zem dziļa ūdens, ir ne tikai dārga, bet, iespējams, nespēs nodrošināt pasaules naftas patēriņa plūsmas ātrumu. Starptautiskā Enerģētikas aģentūra ir atzinusi, ka „peak oil” ir sasniegts un turpmāk tradicionāli iegūtas naftas plūsmas ātrums samazināsies. Citas institūcijas norāda uz būtisku naftas trūkumu sākot no 2015.gada.



Kā noprotams, pasaules valstu, t.sk., Eiropas valstu, centieni samazināt fosilā kurināmā apjomu un īpatsvaru ir saistīti ne tikai ar vides aizsardzību, bet arī ar naftas ieguves perspektīvu. Eiropas Komisijas publicētajā transporta attīstības plānā „Baltā grāmata. Ceļvedis uz Eiropas vienoto transporta telpu – virzība uz konkurētspējīgu un resursefektīvu transporta sistēmu” ir ietverta prognoze par naftas pieejamības samazināšanos. Savukārt Latvijā, liekas, valda vieglprātīga samierināšanās ar sagaidāmajām pārmaiņām. Var jau būt, ka ministrijas kaut ko plāno, tikai nestāsta par savu redzējumu sabiedrībai. Plašāk ir zināms par darbību Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, kas prognozēto naftas produktu pieejamības problēmu risina no vides aizsardzības pozīcijām.



Apņēmīgi rīkojas mūsu kaimiņvalsts Igaunija, piem., iepērkot elektromobiļus valsts pārvaldes institūcijām, kā arī paredzot nozīmīgu valsts atbalstu elektromobiļu iegādei. Par sistēmisku starpministriju darbu Igaunijā liecina iecere par „zaļās” elektroenerģijas obligātu iepirkumu atbalstu saņēmušo elektromobiļu darbināšanai. Bez citiem ieguvumiem, tādā veidā Igaunija varēs izmantot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2009/28/EK par atjaunojamo energoresursu izmantošanas veicināšanu 3.panta 4.punktā noteikto:
„…Turklāt, lai aprēķinātu no atjaunojamajiem energoresursiem iegūto elektroenerģiju, ko patērē jebkādos elektriskajos autotransporta līdzekļos, uzskata, ka šis patēriņš 2,5 reizes pārsniedz no atjaunojamajiem energoresursiem saražotās elektroenerģijas daudzumu”.

 


Ir dzirdēti dažādi viedokļi par Igaunijas elektromobiļu ieviešanas lietderīgumu, tomēr, ņemot vērā „peak oil” faktoru, manuprāt, tas ir saprātīgs solis valstij, kas naftas produktus pilnībā importē. Liela skaita elektromobiļu intensīva iegāde dos iespēju Igaunijas autobraucējiem un autonozares inženieriem ātri iegūt plašu un precīzu ekspluatācijas pieredzi. Elektromobiļu klātbūtne liks Igaunijas iedzīvotājiem, t.sk., arī valsts un pašvaldības institūcijās strādājošajiem, biežāk aizdomāties par pārvietošanās veidiem un to salīdzinošo efektivitāti.

 


Protams, elektroenerģijas piedziņas pielietojums ir tikai viens no veidiem kā aizstāt naftas produktus. No risku pārvaldības metodes viedokļa būtu loģiski, ja Latvijas valdība steidzami izstrādātu praktisku rīcības plānu naftas produktu degvielas alternatīvu ieviešanas paātrināšanai. Vai salīdzinoši lielāku degvielas patēriņu prasošo Latvijas ceļu problēmai pievienosim arī naftas produktu cenu un piegāžu nestabilitāti?

Avots:http://esmaja.lv


Tegi: Elektromobilji
Komentāru nav... Jūs varat izdarīt to pirmais!
Komentāra pievienošana
Jūsu vārds:
E-mail:
Komentārs:
Priekšskatīšana Palielināt lauku Samazināt lauku
Pusbiezs (Ctrl+B) Kursīvs (Ctrl+I) Pasvītrots (Ctrl+U) Nosvītrots (Ctrl+Shift+S) Pa kreisi (Ctrl+Shift+L) Centrā (Ctrl+Shift+M) Pa labi (Ctrl+Shift+R) Pa abām malām (Ctrl+Shift+J) Horizontāla līnija (Ctrl+H) Atsauces ievietošana (Ctrl+L) E-pasta ievietošana (Ctrl+E) Attēla ievietošana (Ctrl+Shift+I) Markēts saraksts Numurēts saraksts Saraksta rinda Preču zīme Kopiraits Reģistrēts Šrifts Tab Bez BB kodiem
Aizsardība pret botiem:
Kods no attēla:
Eco Auto
Powered by CMS Eleanor © 2017
Lapa ģenerēta 0.039 sekundi(es). Izmantots pieprasījumu: 20. GZIP ieslēgts.
© Copyright